Nocna owsianka z truskawkami

Nocna owsianka to fantastyczny pomysł, kiedy wiemy, że przez poranek musi przejść jak rakieta. Przygotowując śniadanie wieczór wcześniej oszczędzamy cenne minuty kolejnego ranka. A efektem tych przygotowań jest pyszne, pożywne i zdrowe śniadanie, które dostarczy energii na resztę dnia.

nocna owsianka

Nocna owsianka – zdrowe śniadanie

Nocna owsianka to jedno z moich ulubionych letnich śniadań. Jest pełnowartościowym posiłkiem, choć przygotowuje się ją w 5 minut!

Podstawowym składnikiem są oczywiście płatki owsiane. Do zrobienia owsianki wykorzystuję dowolne płatki owsiane – górskie, zwyczajne, pełnoziarniste, błyskawiczne. Użyj tych, które akurat masz w szafce. Uzupełniam je łyżką nasion chia. To podbija wartość odżywczą śniadania. Nasiona chia zawierają bowiem kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, przeciwutleniacze i mnóstwo błonnika, który sprzyja utrzymaniu zdrowej perystaltyki jelit.

Kolejnym składnikiem tej owsianki jest mleko. Możecie użyć mleka krowiego – u mnie często pojawia się mleko krowie bez laktozy. Często używam też napojów roślinnych. Do moich ulubionych należą mleko migdałowe i owsiane. Jeśli jednak ograniczacie kalorie lub nie możecie jeść mleka bądź po prostu nie lubicie napojów mlecznych bądź roślinnych, spróbujcie przygotować owsiankę z dodatkiem wody.

POLUB NA-TALERZU.PL NA FACEBOOKU

nocna owsianka

Owsiankę warto czymś lekko dosłodzić. Żeby jednak oprócz samej słodkości dodać też nieco witamin i mikroelementów, polecam Wam słodziki w postaci miodu lub syropu klonowego.

nocna owsianka

SPRAWDŹ TEŻ: Inne przepisy na pyszne i zdrowe śniadania znajdziesz w zakładce ŚNIADANIE

Oceń jako pierwszy/a

Nocna owsianka z truskawkami

Pyszne i pożywne śniadanie, które przygotujesz wieczór wcześniej w 5 minut!
Porcje 1 porcja
Całkowity czas przygotowania 5 min.

Sprzęt

  • 1 słoik o pojemności 500 ml

Składniki

  • 5 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżka nasion chia
  • 250 ml mleka krowiego lub napoju roślinnego
  • 90 g jogurtu naturalnego
  • kilka truskawek
  • łyżeczki syropu klonowego lub miodu

Kroki

Wieczór wcześniej

  • Płatki owsiane, nasiona chia, mleko, jogurt, połowę truskawek oraz syrop klonowy lub miód przełóż do słoika i dokładnie wymieszaj. Wstaw do lodówki na noc.

Rano

  • Dodaj pozostałą część truskawek i wymieszaj.
    nocna owsianka
Autor: Agnieszka | na-talerzu.pl
Posiłek: śniadanie
Kuchnia: polska
Słowo kluczowe: owsianka, płatki owsiane, śniadania na słodko, szybkie śniadanie, truskawki

Przygotowałeś/aś ten przepis?

Podziel się efektem! Zostaw komentarz poniżej. Nie zapomnij też oznaczyć @przepisynatalerzu i dodać hashtag #przepisynatalerzu na Instagramie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Oceń przepis




Close
Na-talerzu.pl © Copyright 2020-2021. All rights reserved.
Close
Na-talerzu.pl