Owsianka z truskawkami

Waniliowa owsianka z truskawkami to jedno z moich ulubionych śniadań mlecznych. Jest bajecznie prosta w przygotowaniu i syci na długi czas. No i jest taka pyszna!

owsianka z truskawkami

W czerwcu i na początku lipca owsianka z truskawkami to punkt obowiązkowy w moim menu. Truskawki mogę wykorzystywać do wszystkiego, więc musiały też pojawić się w propozycji śniadaniowej.

Jak pewnie zauważyliście, jestem totalną fanką płatków owsianych i owsianki na śniadanie. Lubie przygotowywać ją w wersji czekoladowej lub jako overnight oats, czyli jako nocną owsiankę, szykowaną wieczór wcześniej. Oczywiście gdzie tylko mogę, wykorzystuję truskawki.

owsianka z truskawkami

Płatki owsiane to samo zdrowie

Płatki owsiane to bardzo dobry wybór na śniadanie. Są prawdziwą skarbnicą zdrowia.

  • Stanowią doskonałe źródło błonnika, który wpływa na sprawne działanie układu pokarmowego i zmniejsza ilość wchłanianego cholesterolu do krwi.
  • Zawierają solidne dawki potasu, wapnia, magnezu, żelaza i cynku.
  • Mają działanie przeciwutleniające i przeciwzapalne dzięki zawartym w owsie awentramidów, pochodnych kwasów cynamonowych.

POLUB NA-TALERZU.PL NA FACEBOOKU


owsianka z truskawkami

Owsianka z truskawkami to śniadanie z superfood

Nie zapominajmy jednak o truskawkach, które również mogą się pochwalić szeregiem ważnych dla naszego zdrowia składników:

  • Występujące w truskawkach pektyny wspomagają pracę jelit, a kwasy organiczne przyspieszają przemianę materii.
  • W jednej szklance truskawek znajduje się aż 82 mg witaminy C, czyli 120% dziennego zapotrzebowania u dorosłych.
  • Truskawki zawierają kwas elagowy, który jest antyoksydantem, wspierającym układ odpornościowy.
  • Zawarty w truskawkach błonnik zawarty wspiera perystaltykę jelit i pomaga zapobiegać rozwojowi raka jelita grubego.
  • Truskawki zawierają również flawonoidy, które obniżają poziom cholesterolu i wpływają na zmniejszenie tendencji do powstawania zakrzepicy żylnej.
owsianka z truskawkami

SPRAWDŹ TEŻ: Inne sprawdzone przepisy na pyszne śniadania znajdziesz w zakładce ŚNIADANIE.


truskawki
Oceń jako pierwszy/a

Owsianka z truskawkami

Pyszny, prosty i szybki pomysł na fit śniadanie z dodatkiem sezonowych owoców.
Porcje 2 porcje
Całkowity czas przygotowania 10 min.

Składniki

  • 150 g płatków owsianych
  • 550-600 ml mleka krowiego lub roślinnego
  • łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżki miodu lub syropu klonowego
  • 200 g truskawek

Kroki

  • Wsyp do garnka płatki owsiane i zalej mlekiem. Doprowadź do wrzenia.
  • Gdy mleko się zagotuje, zmniejsz ogień do minimum i gotuj przez 5 minut.
  • Truskawki dokładnie umyj i pokrój na kawałki.
  • Zdejmij płatki z mlekiem z kuchenki, dodaj ekstrakt waniliowy i miód lub syrop klonowy. Dokładnie wymieszaj.
  • Przełóż do dwóch miseczek i podawaj z truskawkami.
Autor: Agnieszka | na-talerzu.pl
Posiłek: śniadanie
Kuchnia: polska
Słowo kluczowe: fit przepis, fit śniadanie, owsianka, owsianka z owocami, owsianka z truskawkami, płatki owsiane, truskawki

Przygotowałeś/aś ten przepis?

Podziel się efektem! Zostaw komentarz poniżej. Nie zapomnij też oznaczyć @przepisynatalerzu i dodać hashtag #przepisynatalerzu na Instagramie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Oceń przepis




Close
Na-talerzu.pl © Copyright 2020-2021. All rights reserved.
Close
Na-talerzu.pl