Wiosenny twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem

Twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem to wspaniały wiosenny klasyk. Kiedy tylko pojawiają się nowalijki, musi się pojawić na moim stole.

Wiosenny twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem

Idzie wiosna, czas na twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem

Jakie są Wasze wspomnienia kulinarne z dzieciństwa związane z wiosną?

Moje to kanapki z wędlina i sałatą masłową prosto z ogródka, młode buraczki na sto sposobów i właśnie taki twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem. Nie ma w nim nic odkrywczego i każdy wie, jak go przygotować, ale wiem, że czasem zapomina się o takim prostym jedzeniu, więc pomyślałam, że przypomnę Wam o nim 😉

Reklama
Wiosenny twarożek z rzodkiewka i szczypiorkiem

POLUB NA-TALERZU.PL NA FACEBOOKU

Nowalijki – powiew wiosny na talerzu

Kwiecień to czas, kiedy na naszych stołach pojawiają się nowalijki. Do grupy tych warzyw, rozpoczynających sezon, zaliczamy m.in. sałatę, młodą marchewkę, cebulę dymkę, botwinę, rzodkiewki. Po zimie wszyscy są spragnieni świeżych, soczystych warzyw. I nowalijki są przedsmakiem całego owocowo-warzywnego bogactwa, które czeka na nas latem.

Wiosenny twarożek z rzodkiewka i szczypiorkiem

Nowalijki to przede wszystkim warzywa szklarniowe, więc ich walory smakowe nie są na tak wysokim poziomie, jak w przypadku warzyw uprawianych na polu. Na pewno jednak nie należy ich pomijać w wiosennej diecie, bo pod względem wartości odżywczych i zawartości witamin nie powinny się znacznie różnić od produktów z klasycznych upraw.

Reklama
Wiosenny twarożek z rzodkiewka i szczypiorkiem

SPRAWDŹ TEŻ: Inne sprawdzone przepisy na śniadania znajdziesz w zakładce ŚNIADANIE

Wiosenny twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem

Pyszny twarożek, przygotowany z dodatkiem nowalijek – rzodkiewek i szczypiorku, to pyszny pomysł na wiosenne śniadanie.
Całkowity czas przygotowania 10 min.

Składniki

  • 250 g twarogu u mnie półtłusty twaróg bez laktozy
  • 2-3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 4-5 rzodkiewek
  • pęczek szczypiorku
  • sól, pieprz

Kroki

  • Rzodkiewkę umyj i pokrój w cienkie słupki. Szczypiorek drobno posiekaj.
  • Do miski przełóż twaróg i dodaj jogurt naturalny, wymieszaj. Jeśli twaróg był suchy, dodaj jeszcze dodatkową łyżkę jogurtu dla spójnej konsystencji.
  • Dodaj rzodkiewkę i szczypiorek do twarogu dodaj sól i pieprz i dokładnie wymieszaj.
  • Podawaj z ulubionych pieczywem.
Autor: Agnieszka | na-talerzu.pl
Posiłek: lunch, podwieczorek, śniadanie
Kuchnia: polska
Słowo kluczowe: do kanapek, dodatek do kanapek, fit śniadanie, pomysł na zdrowe śniadanie, rzodkiewka, śniadania, szczypiorek, szybkie śniadanie, twaróg, twarożek, zdrowe śniadanie

Przygotowałeś/aś ten przepis?

Podziel się efektem! Zostaw komentarz poniżej. Nie zapomnij też oznaczyć @przepisynatalerzu i dodać hashtag #przepisynatalerzu na Instagramie i na Facebooku!

Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oceń przepis




Close
Na-talerzu.pl © Copyright 2020. All rights reserved.
Close
Na-talerzu.pl